Idealny bagażnik. Inny dla rodziny, inny - dla młodego duetu

2018-05-28
Idealny bagażnik. Inny dla rodziny, inny - dla młodego duetu

Bagażnik bagażnikowi nierówny - uchwyty do transportu roweru swoimi właściwościami różnią się na tyle, że można odpowiednio dobrać go nie tylko do liczby osób, ale i ich konkretnych potrzeb, a nawet stylu podróży.

Wiosna i lato sprzyjają rowerowej aktywności zarówno całych rodzin jak i par, które mają całkowicie inne oczekiwania związane z transportem jednośladów. Warto zwrócić uwagę na różnice w poszczególnych rozwiązaniach - obejmują zarówno kwestię ergonomii, jak i detale konstrukcyjne.

Dobry bagażnik rowerowy dla rodziny

Uchwyt rowerowy dla np. czterech modeli to rozwiązanie szczególnie pożądane przez klasyczny model familijny 2+2. Co ważne, rowery w takim układzie zawsze znacząco się różnią. Mężczyzna używa dużego roweru o większej ramie, jego towarzyszka - znacznie lżejszego, zaś pojazdy dla dzieci uzależnione są od wieku, wzrostu i innych preferencji użytkowników.

Bagażniki rowerowe dla rodzin umieszczane z tyłu auta muszą cechować się przede wszystkim ergonomią. W przeciwieństwie do np. uchwytów dachowych i wymagających podnoszenia rowerów ponad wysokość swojej głowy platformy usytuowane są nisko. Dzięki temu minimalizowany jest wysiłek związany z wkładaniem rowerów. Niemniej istotna jest kwestia łatwości montażu. Tego typu rozwiązania nie wymagają ani zestawienia narzędzi, ani odpowiedniej wiedzy technicznej - instalacja bagażnika rowerowego na tył samochodu jest łatwa i szybka, co przy przewożeniu np. czterech modeli jest szczególnie istotne. Dostęp do bagażnika - jakże ważny w przypadku rodzinnego wyjazdu rowerowego - jest swobody. Nowoczesne platformy montowane za samochodem umożliwiają odchylenie uchwytu oraz bezproblemowe otwarcie auta. W efekcie, wyprawa rowerowa z dziećmi - co wiąże się często z korzystaniem z przestrzeni bagażnikowej - nie musi wiązać się z problemami.

Kluczową wartością w przypadku przewozu np. czterech rowerów jest możliwość obciążenia bagażnika. Pod tym względem uchwyty tylne są bezkonkurencyjne. Ich ładowność jest regularnie zwiększana, a podstawowe dwa duże modele mogą ważyć nawet do 30 kg, co pozwala często na przewożenie również jednośladów z dodatkowym napędem elektrycznym. Możliwe są również adaptery umożliwiające spersonalizowany rozkład jednośladów według konkretnego układu. W sumie uchwyty rowerowe mogą dziś udźwignąć nawet do 80 kg. To wartość w pełni wystarczająca zaspokojeniu potrzeb standardowej rodziny wybierającej się na wycieczkę rowerową.

Takie możliwości daje bagażnik Atera Strada Sport M3 z adapterem. Producent przewidział maksymalną ładowność na poziomie aż 82 kg. W efekcie można zamontować do niego cztery modele, których pojedyncza waga nie przekracza 20 kg. Co ciekawe, sam bagażnik Atea waży zaledwie 19,9 - doskonale wpisuje się więc w założenia ergonomii i ekonomiki spalania paliwa podczas transportu.

Uchwyty dla aktywnej pary

Całkowicie inne potrzeby niż spora rodzina ma aktywna para, dla której priorytetem są inne cechy - lekkość, niewielkie rozmiary oraz znacznie niższe koszty niż drogie zazwyczaj platformy. Duet miłośników rowerowych wycieczek może oczywiście wykorzystać również takie rozwiązanie, ale do transportu dwóch standardowych rowerów całkowicie wystarczy dobry bagażnik dachowy. Specyfika montażowa i użytkowa - niezbyt wygodna, wymagająca sprawności oraz siły - w przypadku aktywnego duetu nie jest problemem. Bagażnik dachowy wykorzystujący np. belki bazowe używane również podczas wyjazdów narciarskich można kupić już za kilkaset złotych; tak atrakcyjna cena jest do zaakceptowania również dla osób poszukujących taniego sposobu na przewóz rowerów na dalszej trasie.

Przesuwne podstawy umożliwiają założenie na nie każdego typu roweru. Będzie to więc dobre rozwiązanie zarówno dla pary studentów planujących wspólny off-road po górach, jak i wycieczki ojca i 10-letniego syna. Opracowywane systemy umożliwiają montaż zarówno małych dziecięcych rowerów czy modeli specjalistycznych - np. BMX - jak i dwóch dużych jednośladów o ponadprzeciętnych rozmiarach kół. Uniwersalność takich uchwytów pozwala na przewóz większości ram rowerów niezależnie od ich kształtu i charakteru - dziecięcego, szosowego i górskiego.

Np. model Thule FreeRide 532 za nieco ponad 400 zł zapewnia przewóz dwóch modeli, których waga nie przekracza - pojedynczo - 17 kg. W efekcie to 34 kg maksymalnej ładowności wraz z pełnym zabezpieczeniem antykradzieżowym w postaci zamków zabezpieczających. Duże wrażenie robi w tym przypadku uniwersalność zastosowania - konstrukcja dopasowana jest do potrzeb ogromnej większości standardowych rowerów na rynku.

Pokaż więcej wpisów z Maj 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel